«Інноваційний університет і лідерство. Фаза IV: комунікаційні стратегії та відносини університет-школа». Підсумки

17У межах реалізації підготованого завідувачем кафедри українознавства ХГУ “НУА” кандидатом філологічних наук, доцентом І. О. Помазаном мікро-проекту “Едьютейнмент у контексті аудиторного заняття: міні-серіал інтегрованих уроків”, створеного в контексті проекту “Інноваційний університет і лідерство. Фаза IV: комунікаційні стратегії та відносини університет — школа” в Народній українській академії підготовано й проведено два інтегровані уроки:

1. Інтегрований урок “Українська література XVIII – XIX століття як органічна складова європейського культурного процесу: традиції й новаторство” (українська література — зарубіжна література).

Урок провели викладач української мови та літератури кафедри українознавства, учитель-методист вищої категорії, відмінник освіти України Н. І. Литвин, завідувач кафедри українознавства, кандидат філологічних наук, доцент І. О. Помазан, студентка  3 курсу факультету “Референт-перекладач” Є. Д. Жолоб.

Урок присвячено увиразненню мсця творчого доробку І. П. Котляревського в українській та європейській літературі, зокрема в традиції пародіювання класичних епічних поем (на прикладі “Енеїди” Вергілія). Окреслено також провідні особливості поетики “Енеїди” І. П. Котляревського, зокрема бурлеску й травестії.

2. Інтегрований урок “Дивовижна Україна: віртуальна екскурсія містами України” (географія — історія України — археологія — мистецтвознавство — українська література).

Урок провели викладач української мови та літератури кафедри українознавства, учитель-методист вищої категорії, відмінник освіти України Н. І. Литвин, учитель історії кафедри філософії та гуманітарних наук, учитель вищої категорії А. О. Рябко, кандидат історичних наук, фахівець з реклами В. М. Григор’єва, випускниці СЕПШ ХГУ “НУА” 2018 року Станіслава Боровська та Даніела Даншина.

Урок присвячено полідисциплінарній презентації найбільш яскравих відомостей про визначні міста України. Відкрито численні малознані сторінки історії, культури, мистецької спадщини різних регіонів України — те, чим із повним правом може й має пишатися кожен українець.

Також було підготовано й проведено інтегрований урок на базі Обласної спеціалізованої школаи-інтернату ІІ-ІІІ ступенів “Обдарованість” Харківської обласної ради.

Інтегрований урок “Соняшник: рослина, образ, гра” (мистецтвознавство — біологія — географія — українська література — зарубіжна література) Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів “Обдарованість” Харківської обласної ради.

Урок провели директор з наукової роботи  Творчого обєднання “Соняшник”, кандидат біологічних наук, заслужений учитель України Р. В. Шаламов, завідувач кафедри українознавства ХГУ “НУА”, кандидат філологічних наук, доцент І. О. Помазан.

Урок присвячено формуванню в учнів усвідомленого уявлення про органічну інтегрованість різних царин наукової, мистецької й виробничої діяльності людини на прикладі соняшника: від полотен Ван Гога до виробництва олії та специфіки національних кухонь, від балади Івана Драча до експедицій Христофора Колумба, від інтелектуальних ігор до фейкової міфології.

Відеозаписи цих уроків викладено на сайті ХГУ “НУА” / сторінці кафедри українознавства та на сайті Творчого обєднання “Соняшник”

 

Крім того, у межах зазначеного мікро-проекту у співпраці з Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради проведено Міський конкурс освітніх ініціатив «Мій сучасний інтегрований урок», співголовою журі якого був  завідувач кафедри українознавства ХГУ “НУА”, кандидат філологічних наук, доцент І. О. Помазан. На конкурс було представлено 11 інтегрованих уроків, відеозаписи яких викладено на Ютубі. Журі визначило учасників, які посіли І, II та III місця, та низку лауреатів Конкурсу в різних номінаціях.