Випробування для системи освіти

311Нове випробовування карантином змусило всіх викладачів відповідати не тільки на виклики сьогодення, але й повністю переформатувати освітній процес як такий.

Масові відкриті онлайн курси, незважаючи на можливі недоліки, в ролі масової освіти можуть стати - ні, вже стають - напрочуд ефективним способом навчання, зокрема для мотивованих студентів.

Експерти одностайні в тім, що в майбутньому криються реальні загрози для освітньої сфери, особливо тисячної армії вчителів і викладачів, які не опанували сучасні методи і форми подачі знань. Що буде в Україні, якщо студенти будуть більше одержувати знань через Інтернет ніж із лекцій деяких викладачів?

За ці 10 днів нової реальності можу підбити наступні підсумки:

1) студенти швидко і безболісно адаптувалися до нового формату отримання та контролю знань;

2) новітні технології дозволяють працювати віддалено з великою кількістю слухачів;

3) виникає нагальна потреба за місяць обговорити досвід та результати дистанційного викладання кожного викладача задля планування подальшої роботи, задля того, щоб уникнути хаотичності та нескоординованності дій, задля досягнення оптимального результату.

4) виникає необхідність, якщо хочете, діджиталізації результатів успішності здобувачів освіти (мається на увазі: а) створення або використання існуючої платформи, де б зберігалися результати моніторингу успішності студентів, б) автоматичне генерування сертифікатів, наприклад, після проходження певного курсу, які б стали підставою для студентів отримати залік; в) платформи або засоби для прийому онлайн істипів.

Всім викладачам кафедри германської та романської філології пропоную через відеоконференцію детально обговорити перші результати.